קידום אתרים באילת

אילת, עיר החופש הנצחית, מונה כ 52,000 תושבים והיא משמשת כעיר נמל ותיירות מרכזית. אחד היתרונות המרכזיים מבחינת בתי עסק באילת הוא הפטור ממע”מ, מכיוון ואילת נחשב אזור סחר חופשי. אחד האתגרים של העסקים באילת היא לשכנע את התיירים שמגיעים לעיר לקנות דווקא אצלם, ללא מע”מ. אז מה נחוץ כדי לקדם את האתר של העסק שלך?

אינדוקס האתר ויצירת שיתופי פעולה

הדבר הראשון הקריטי בקידום אתרים באילת הוא יצירת כרטיס העסק שלי באיזי ובגוגל מיי ביזנס. כל אורח שני שמגיע לאילת מחפש “סידורי חדרים באילת”, “משלוחי פרחים באילת”, “הצעות נישואין באילת” וכדומה. לכן חשוב להוסיף את האתר שלך לאינדקסים שונים. כמו כן מומלץ לנסות ליצור שיתוף פעולה עם אתר העוסק בתחום הקשור לעסק שלך, ולעשות החלפת קישורים ביניכם. כל הצעדים האלו יגבירו את התנועה לאתרכם.

קידום עסקים באמצעות יחסי ציבור בעיר אילת

חברות גדולות בעיר אילת לפעמים ישתמשו בשירותים של איש יחסי ציבור אשר מקושר לאנשים ועסקים בעיר ויפיקו אירועי יחסי ציבור על מנת לקדם את העסק שלהם מחוץ לאינטרנט מכיוון שהעיר אילת היא עיר שמבקרים בה המוני תיירים ניתן להגיע אליהם כמעט בכל מקום מרכזי בעיר באמצעות שיטות יח”צ שונות. לדוגמא אם אנחנו בית קפה באילת שממוקמים ליד חנייה ענקית נוכל לייצר קמפיין בלונים עם הנחה לכוס קפה ולקשור את הבלונים על כל הרכבים בחנייה. אם המותג שלנו כתום, בלונים כתומים. אם המותג שלנו כחול אז הבלונים יהיו כחולים. אם בכלל נרצה להפגיז נוכל להשתמש בצילומי רחפן. מעבר לכך שנעשה קמפיין שיווקי בעיר אילת נוכל להשתמש בשלטי חוצות הפזורים בעיר.

איך לקדם מסעדה באילת?

נצא מנקודת הנחה שיש לכם אתר אינטרנט וכרטיס בגוגל מפות. במידה ולא צרו קשר בדחיפות עם בונה אתרים כדי שיהיה מה לקדם. בבואנו לקדם אתר בעיר אילת ניגש לזה כקידום ממקומי אך לא רק. הכוונה היא שנצטרך להשתמש במילות מפתח שיכללו את שם העסק שלנו או את מה שאנחנו עושים ואת המילה אילת. לדוגמא:  מסעדה חלבית באילת או מעדנייה באילת. השתמשנו במונח אילת על מנת שאם מישהו מחפש בצפון גם נעלה לו. מעבר לכך נוכל להשתמש ברשתות החברתיות על מנת לשתף תמונות של המנות שלנו ובאופן כללי להעביר את החוויה דרך סרטונים ותמונות. כמו כן נדאג תמיד שכרטיס העסק שלנו בגוגל יהיה מעודכן עם שעות הפתיחה, טלפון, קישור לאתר וכתובת מדוייקת. גוגל מפות הוא אחד הכלים הכי חשובים לקידום עסק בחינם באילת. אני מגדיר את אילת כעיר שונה מכיוון שרוב התיירים בעולם משתמשים בגוגל מפות לניווט ולא באפליקצייה הישראלית וויז.

קידום בית מלון באילת

 כדי שנוכל לקדם את בית המלון שלנו כמו שצריך נצטרך לבנות אתר הזמנות שיודע להסתנכרן עם התוכנה המלונאית שלנו כגון אופטימה או סילברבייט. אם יש לנו מלון קטן נוכל להשתמש במנהל ערוצים פשוט. חשוב שכל התוכנות שלנו יהיו מחוברות לגוגל אנליטיקס וגוגל search console.  לגוגל יש תוסף שעושה את זה לבד לאתרי וורדפרס. למה זה חשוב? חיבור המערכות המשלימות לאתר הבית שלנו חשוב מכיוון שנוכל לדעת כמה כסף הגיע מקידום אורגני, כמה כסף הגיע מקידום ממומן, כמה כסף הגיעו מרשתות חברתיות ואיפה כדאי לנו להשקיע את הכספים העיקריים שלנו בשיווק בית המלון. הניסיון שלנו מראה שרוב בתי המלון בישראל יניבו פדיון גבוה יותר מהקידום בגוגל ולא ברשת החברתית. לעומת זאת ברשת האינסטגרם והטיקטוק כוכבי רשת יכולים לעשות פלאים למלון שלכם.  

קידום אטרקציות באילת

זה לא סוד שתושבי אילת בוכים שנים שאין אטרקציות בעיר. לאחרונה פונה שדה התעופה הישן ויצאו מכרזים להקמת אטרקציות. לכן אנו צופים שבשנים הקרובות יתווספו לעיר אילת עשרות אטרקציות.

אז איך מקדמים אטרקציות באילת?

במידה ויש לנו אטרקציה חדשה בעיר אילת נצטרך לבנות את כל התשתיות האינטרנטיות מאפס. לאחר שבנינו את כל התשתיות נקדם את האטרקציה שלנו באמצעות קידום ממומן, במידה והאטרקציה שלנו הולכת להישאר להרבה זמן נבצע גם קידום אורגני. אך עם היא אטרקציה עונתית נסתפק בדף נחיתה וקידום ממומן. יש לקחת בחשבון שגוגל היא בעצם “הבורסה של האינטרנט”

היא מתמחרת את מילות המפתח שלה לפי היצע וביקוש ממש כמו מטבע מבוזר או מניה בבורסה. המסקנה ככל שהמוצר שלנו יקר יותר, מחופש יותר, וישנם הרבה עסקים שמתחרים על אותה מילת המפתח קידום ממומן יעלה לנו המון כסף, במיוחד ברגעי השיא של יולי אוגוסט שאז ה”בורסה” משתוללת.

חווית משתמש

דמיינו שנסעתם עכשיו 5-6 שעות מהמרכז לאילת ורוצים למצוא מסעדה טובה להתרענן בה אחרי הנסיעה, סידורי חדר או משלוח פרחים, חוף נחמד לשבת בו, והאתר אליו נכנסתם לא מובן, לא נעים לעין, קשה למצוא את מה שאתם מחפשים, לא מותאם לנייד או נטען באיטיות. חשוב לדאוג לחוויית משתמש נוחה לגולש. מומלץ לבנות דף נחיתה מתאים, לדאוג לרספונסיביות האתר, לבדוק את מהירות האתר, או, בקיצור, לדאוג לחוויית משתמש נוחה ונעימה לגולש.

תוכן, תוכן ותוכן

גם כשאנחנו מודעים, לפי התרחיש שציירנו בפסקה הקודמת, שהמשתמש לא מחפש עכשיו לקרוא מאמרים ארוכים, ברגע שנעשה מחקר מילות מפתח ונדע מה אנשים מחפשים לרוב, נכניס את ביטוי המפתח המתאים לתוכן שלנו וכך נמשוך תנועה לאתר שלנו. בכך, אם נפנה את הגולש לדף הנחיתה, נוכל להתקדם להמרה שאנחנו מעוניינים בה.

חשיפה לעסק שלנו

אילת מושכת כ2.8 מיליון תיירים בשנה. תחשבו איזו חשיפה מטורפת זו אם נצליח ליצור שיתוף פעולה עם אחד המלונות באילת. למשל- אם אנחנו מפעילים עסק של ספורט ימי- נוכל לצאת במבצע לאורחי מלון מסוים, בתנאי שמזמינים דרך האתר של בית העסק. גם הגברנו את התנועה לאתר וגם  מכרנו את המוצר שלנו.

שיווק פה לאוזן

על המועמד לראשות עיריית אילת להסתובב בעיר עם צלם או צלמת צעירים לידו שמצויידים באייפון או בכלי צילום אחר שמחובר באופן מיידי לאינטרנט. הם צריכים לצלם את המועמד בכל הזדמנות שיש ולהשתדל להשאיר אותו הכי טבעי שאפשר.

סרטונים מקצועיים

מעבר לצילום היום יומי והעברת המסר בפשטות מומלץ לייצר סרטונים באולפן מקצועי עם צלם מקצועי שמעבירים מסרים ל15 שניות, 30 שניות ו- 60 שניות ובכך להתאים את הסרטון לכל הפלטפורמות הקיימות. כמו כן חשוב מאוד שחברת השיווק של המועמד תתאים את גדלי הסרטון לכל הפלטפורמות כולל סטורי.

ניהול מוניטין אגרסיבי בתקופת הבחירות

באמצעות פרסום מאמרי תוכן על העיר אילת באתרים כמו כלכליסט, ישראל היום,  רשת 13, ועוד רבים אחרים נצליח לנהל לעצמנו מוניטין ברשת  ע”י דחיפה של תוכן חיובי ועוד

עיתונות מקומית

באילת ישנה עיתונות מקומית בעברית וברוסית ואנו נמליץ לפרסם בשתיהן. לפי מדד התנועה של גוגל ופייסבוק באילת חיים בין 5000 ל7000 דוברי רוסית. נרצה לגשת לקהל יעד זה באמצעות העיתון והאינטרנט.

קידום לראשות העיר אילת 2021

אני רושם לכם על הנושא הזה כי הוא אקטואלי בזמן כתיבת המאמר. ראש העיר אילת שנאחל לו הצלחה רבה, התקדם לפוליטיקה הארצית. הדבר פתח הזדמנות למועמדים רבים לרוץ  לראשות העירייה מכיוון שהבחירות הן לשנתיים בלבד ולראשות העיר לכן לא בטוח שהמעומדים יבחרו בקידום במיוחד שלא נשאר הרבה זמן לקדם את המועמד שלנו לראשות העיר בד”כ קידום לראשות העיר לוקח כמה חודשיים לגיבוש הקונספט .

קידום באינטרנט לראשות העיר

על מנת לקדם את עצמנו באינטרנט נפנה לחברה לניהול יחסי ציבור, עדיפות להתמחות בניהול משברים באינטרנט וניהול מוניטין. ההבדל המשמעותי בין קידום לניהול מוניטין שבניהול מוניטין אנו נקדם אדם מסויים עם אג’נדה מסויימת ודרך ורעיון ולא מוצר. בכדי שהקידום שלנו יצליח נצטרך דף פייסבוק מנוהל, אתר קטן עם המצע, הרעיון והאני מאמין שלנו כולל מקום קטן ליצירת קשר על מנת שאנשים יוכלו להתנדב או לשאול שאלות. באופן כללי אני ממליץ לענות לכל הגולשים, גם לפרופילים המזוייפים ולענות כמו שצריך גם לפרופילים המזויפים כי בסופו של דבר ככל שיהיו יותר תגובות הפוסט ייחשף להרבה אנשים ברחבי הרשת וייתפס במנועי החיפוש כתוכן אמין ומעניין.